Recensies deskundigen

Zelfhulp bij stress, conflicten en andere ongemakken’ is een praktisch en makkelijk leesbaar boek met herkenbare  voorbeelden. Het boek geeft een goed inzicht in waarom het soms lastig is om belemmerend  gedrag te veranderen. En vooral wat je kunt doen om het gedrag te veranderen. Ik denk dat het een boek is dat je makkelijk pakt, ook na het coaching en counselingtraject, om even je geheugen op te frissen wanneer je het nodig hebt.''

Gabrielle Mckinnon, Psychosociale Therapeute

Het boek Zelfhulp bij stress..... is een boek voor iedereen die zich bevindt in een vicieuze cirkel. In het boek wordt uitgelegd waarom we vaak tegen dezelfde problemen aanlopen: onze beperkende overtuigingen fungeren als een automatische piloot en op basis daarvan maken wij beslissingen of trekken wij conclusies. Koos legt op een herkenbare manier uit hoe we ons kunnen verlossen van deze beperkende overtuigingen. Het boek is makkelijk leesbaar en bevat verschillende oefeningen om jezelf te leren om beter met de dagelijkse gebeurtenissen om te kunnen gaan.

Nicolien van Baar, Diëtiste

"Als psychosomatisch fysiotherapeut had ik een inspirerend gesprek met Koos. Hij gaf mij toen zijn boek. Ik ben het gaan lezen en vond het ook zonder begeleidende gesprekken een helder en stimulerend boek. Het zet je aan je eigen gedrag onder de loep te nemen en prikkelt om dingen anders te gaan zien en doen. Door de voorbeelden die genoemd worden is er een stuk herkenning die juist prikkelt om iets te gaan veranderen of los te laten'".

"Ik kan me voorstellen dat het als naslagwerk bij de gesprekken heel goed werkt. Vaak komt er zoveel in een gesprek naar voren dat het prettig is om dat later op je gemak nog eens na te lezen en te overdenken. Want: Als je niets verandert, blijft alles bij het oude! Veranderen is bewegen!''

Anneke van Schooten,  Psychosomatische Fysiotherapeute